Coraz więcej kierowców decyduje się na zmiany związane z wyglądem ich samochodów. Powodem tego, do tej pory, było głównie bezpieczeństwo. W końcu wypadki mogą się zdarzyć każdemu, niezależnie od doświadczenia czy posiadanego modelu. Dziury, dzikie zwierzęta wpadające na jezdnię, a nawet „wyrastające” nagle słupki ostrzegawcze to jedne z najczęstszych przyczyn kolizji. Dlatego też, aby zamortyzować nieco siłę uderzenia, montuje się m.in. orurowanie.
Czy warto wykonać fachowe orurowanie?
Zwane też przednim układem zabezpieczającym, należy do osobnych struktur samochodu. Jest więc swego rodzaju niezależnym zderzakiem wystającym poza obrys karoserii. To elementy ze stali nierdzewnej, o zalecanych parametrach 60-80 mm. Dostępne również w wersji matowej i chromowanej. Montowane są nie tylko na przód auta, lecz również z boku, i z tyłu. Rynek rozwija się i oferuje tego typu części dedykowane dla każdej strony pojazdu. Największą rolę odgrywa oczywiście przednie orurowanie. Wcześniej stosowane dla takich modeli, jak Suzuki bądź Duster. Jednak obecnie spotykane również w pojazdach typu miejskiego. Przy czym, z uwagi na tuningowy charakter zabiegu, jednocześnie istotna i konieczna jest tak zwana homologacja. Materiał musi spełniać zatem odpowiednie standardy. Dla przykładu: waga nie może przekraczać 1,2% maksymalnej masy pojazdu, jednocześnie nie można przekroczyć 18 kg. Wobec tego najlepiej, aby to było fachowe orurowanie Toyota to jeden z modeli samochodów, w których wykonuje się tego rodzaju zmiany.
Co więcej, zmiany te pełnią nie tylko funkcję użytkową, ale i estetyczną. To oczywiste, że osoba decydująca się na taki zabieg chce uatrakcyjnić w jakiś sposób swój samochód. Uczynić go niepowtarzalnych i indywidualnym środkiem lokomocji. Jeśli chodzi zaś o sam wybór orurowania, musi on uwzględniać jakość elementów. Ważne więc, aby były odporne na uszkodzenia i korozję. Choć coraz częściej orurowanie występuje w zestawie z klarowną instrukcją, dobrze jest mimo wszystko zdać się na profesjonalne podejście specjalistów w tym właśnie zakresie. Wieloletnie doświadczenie pozwoli im bowiem doradzić, zaprojektować, zamontować odpowiednio dopasowane do modelu auta elementy. Da nam to pewność, co do rzetelności usługi i solidności konstrukcji. Chodzi przecież zarówno o oryginalny design, jak i bezpieczne i komfortowe korzystanie z tej zmiany właśnie.
Nie sposób pominąć, że orurowanie przed sprzedażą musi przejść badania i testy, które mają na celu określić skutki wypadków uderzenia w głowy i nogi przy prędkości 40 km/h. Jak również system ten nie może przekraczać szerokości pojazdu. Jeżeli stanowi ponad 75% szerokości samochodu.