Polskie przepisy pozwalają na przyciemnianie szyb, o ile przepuszczalność światła przedniej szyb po tym zabiegu będzie wynosiła 75%, a przednich bocznych 70%. Tylne szyby można przyciemnić znacznie bardziej.
Przyciemnianie szyb wykonuje się poprzez oklejanie ich folią, która musi mieć atest Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych, można też tego dokonać poprzez metalizowanie szyby, co jest droższą opcją, nie do wykonania we własnym zakresie. Obecnie jednak coraz więcej samochodów posiada fabrycznie przyciemniane szyby. Przed kupnem samochodu należy upewnić się, jaka jest ich przepuszczalność światła.
Dlaczego przyciemniamy szyby? Przede wszystkim, chroni to przed słońcem i światłami innych samochodów, które mogą oślepiać, a także pomaga w regulacji temperatury: zima samochód wolniej traci ciepło, latem wolniej się nagrzewa (dobrej jakości folia ogranicza nagrzewanie nawet o 60%). Folia z atestem chroni przed promieniowaniem UV. To również dodatkowe wzmocnienie szyby oraz zwiększenie prywatności i dyskrecji, a także bezpieczeństwa przedmiotów pozostawionych w kabinie.
Wadami przyciemnionych szyb jest zmniejszenie ich przejrzystości, przez co szczególnie po zmroku widoczność jest pogorszona. Wolniejsze nagrzewanie wnętrza zimą stanie się problemem. Istnieje także większa szansa za zatrzymywania na kontrolę przez Policję.